Vaše cestovatelská platforma{Skip_navigation.topbar}

Objevte levné ubytování - skvělé nabídky a slevy jen pro vás!

  • Více než 1,3 mil objektů
  • Hotely
  • Apartmány
  • Levné ubytování
2 1
UBYTOVÁNÍ ZA DOBROU CENU K dispozici je více než 1,3 milionu nemovitostí – rezervujte si ubytování za skvělou cenu
Bez skrytých poplatků Podmínky rezervace jsou transparentní. Od začátku víte, kolik zaplatíte.

Máte otázky týkající se hotelu nebo rezervace?

Odpovědi najdete v našich Tipech pro cestovatele

Co označují hotelové hvězdičky?
Co označují hotelové hvězdičky?

Počet hvězdiček označuje standard, který můžeme v daném hotelu očekávat. Čím více hvězdiček, tím jsou podmínky luxusnější. Neexistuje ale žádná mezinárodní smlouva, která by byla normou a přesně definovala požadavky, jaké musí objekt splňovat, aby mohl být označen určitým počtem hvězdiček. V každé zemi platí jiná pravidla a měřítka. Navíc existují také regiony, kde se tato klasifikace vůbec nepoužívá (např. Skandinávie), nebo je dobrovolná (např. Anglie, Francie). Označení hvězdičkami tak musíme chápat jako orientační a během výběru hotelu se ujistit, jaké služby jsou zahrnuty v ceně ubytování.  

Typy hotelových pokojů
Typy hotelových pokojů

Hotelové pokoje se mohou rozdělovat podle počtu a typu lůžek. Jednolůžkový pokoj (SGL) – pokoj s jedním lůžkem pro jednoho hosta. Podle standardu hotelu může obytný prostor dosahovat rozlohy od 8 do 14 metrů čtverečních. Dvoulůžkový pokoj pro jednoho – pokoj pro jednu osobu, se dvěma lůžky.  Dvoulůžkový pokoj s oddělenými lůžky (twin room) – pokoj pro dvě osoby, disponuje dvěma oddělenými lůžky.  Tento termín se může používat také v souvislosti s pokojem s větším počtem oddělených lůžek pro více osob. Dvoulůžkový pokoj (DBL) – pokoj pro dvě osoby, akorát s jedním dvoulůžkem velikosti king. Třílůžkový pokoj – pokoj se třemi oddělenými lůžky pro tři osoby. Čtyřlůžkový pokoj – pokoj pro čtyři osoby. Společný (sdílený) pokoj – pokoj s mnoha lůžky (palandami), který sdílí víc hostů. Tento typ pokojů je typický pro ubytovny, jedná se o mnohem levnější variantu než v případě výše zmíněných pokojů.

Druhy snídání podávaných v hotelech
Druhy snídání podávaných v hotelech

V různých hotelech na světě se lze setkat s rozličnými druhy snídaní. Během rezervace stojí za to zjistit, co budeme moci sníst jako první jídlo. Níže jsou uvedeny základní typy snídaní. Anglická snídaně (english breakfast) Snídaně zahrnuje smažená vejce, fazole, žampiony, malé klobásky a grilované rajče. K tomu je k dispozici toast, káva nebo čaj a džus.  Americká snídaně (american breakfast) Snídaně obsahuje převážně 2 vejce, slaninu, malé klobásky, palačinku a javorový sirup. K tomu se podává toast, káva nebo čaj a džus. Na výběr jsou také vločky s mlékem.  Kontinentální snídaně (continental breakfast) Většinou zahrnuje toasty, marmeládu, kávu nebo čaj a džus. V rozšířené verzi jsou také teplá jídla jako míchaná vejce, párky, mléčné polévky.  Vídeňská snídaně Snídaně zahrnuje vajíčka naměkko ve skle, housky, talíř s uzeninami, marmeládu nebo med. Na pití je k dispozici káva se smetanou nebo čaj a džus nebo voda.  V hotelech se lze také setkat se snídaní formou bufetu, kde je různorodá nabídka od teplých jídel až po ovoce. Z těchto pokrmů si můžeme vytvořit snídani podle vlastní chuti. 

Přihlášení v hotelu (check in)

Poté, co dorazíte do hotelu, musíte se v první řadě přihlásit k pobytu a předložit potřebné doklady, které jsou nutné k vašemu ubytování: voucher nebo jiné potvrzení rezervace a průkaz totožnosti. Hotelový host může být také požádán o předložení dalšího dokladu s fotkou pro srovnání.  Hodiny pro přihlášení v hotelu Všeobecně lze říci, že ve většině hotelů ve významných letoviscích funguje recepce 24 hodin denně. Přihlášení (check-in) je ale často možné až od 14:00 místního času. Obvykle je čas pro odhlášení z hotelu (check-out) 10:00 nebo 12:00. Poté, co hosté opustí pokoje, jsou pokoje připravovány pro další hosty. V menších hotelech nebo penzionech se čas pro přihlášení a odhlášení může lišit, proto doporučujeme před odjezdem zjistit, v kolik hodin je doporučeno se do hotelu dostavit.   Během procesu přihlášení by měl být host informován o tom, kdy probíhá odhlášení z hotelu, stejně jako o hotelovém vybavení a službách, které může využívat během svého pobytu. Po ukončení celého procesu host obdrží klíč (nebo kartu) do pokoje. 

Typy hotelových lůžek

Existuje několik základních typů hotelových lůžek: jednolůžková postel, dvoulůžková (manželská) postel, lůžko velikosti queen (velké dvoulůžko s matrací o velikosti 153-160 × 203 cm), lůžko velikosti king (velké dvoulůžko, větší než dvoulůžko velikosti queen, s matrací o velikosti 200-203 × 210 cm).

Doplňkové služby dostupné a nabízené v hotelech

Řada hotelů poskytuje doplňkové služby jako: ranní buzení, praní, pokojovou službu, objednávky taxíků, prodej lístků na kulturní události, turistické informace, úschovu hodnotných věcí v sejfu. Některé z těchto služeb mohou být zpoplatněny.  Minibar v pokoji  Ve většině případů se jedná o doplňkovou a zpoplatněnou službu. Platba za výrobky (nápoje, jídlo) se hradí na konci pobytu při odhlašovaní z pokoje. V každém pokoji by se měl nacházet ceník výrobků z minibaru.  Káva a čaj Mnoho hotelů nabízí kávu a čaj zdarma, které si hosté připravují sami. Pokud tuto službu hotel nabízí, jsou pokoje vybaveny kávovarem nebo čajovou konvicí. Dále pak je v pokoji připravena káva, čaj, cukr, smetánka a hrníčky – skleněné nebo na jedno použití.  Mimo pokoj Další vybavení, se kterým se můžeme setkat, závisí na standardu daného hotelu. Do tohoto typu služeb patří: bazény, sauny, fitness, posilovny, spa, obchod se šperky a suvenýry, kadeřnictví, úschova zavazadel, úschova sportovního vybavení, konferenční sály, služby turistických průvodců, parkování zdarma, žehlení.  Internet Ve většině hotelů existuje možnost používat internet. Hotely s vyšším standardem často poskytují širokopásmové připojení přímo v pokoji. Pokud ho budete používat, může to být spojeno s dodatečnými příplatky. Některé hotely mohou nabízet internet v rámci internetové kavárny. Poplatky za používání internetu určuje individuálně každý hotel. 

Vyberte téma, které Vás zajímá

Seznamte se s politikou ochrany soukromí (rovněž v oblasti osobních údajů – GDPR) - více Akceptovat