Menu

Ověřování rezervací leteckou společností

Ověřování rezervací leteckou společností

Některé nízkonákladové letecké společnosti, jako například Ryanair, zavedly dodatečné kontroly totožnosti cestujících. Jedná se o standardní postup těchto leteckých společností, který se vztahuje pouze na některé rezervace. V tomto článku se dozvíte více o celém kontrolním procesu; jak jej provést a co u něj budete potřebovat (například funkční fotoaparát v mobilu nebo laptopu).

Je vaše letenka platná?

Ano. Potřeba ověření rezervace neznamená, že vaše letenka tím ztrácí platnost. Můžete cestovat, protože vaše letenka je nadále platná.

Musíte ověřit svoji rezervaci?

Ano, pokud obdržíte e-mailovou zprávu s požadavkem na ověření rezervace. Pokud takovou rezervaci následně neověříte, neprojdete online check-inem a zaplatíte poplatek za odbavení na letišti ve výši až €55 na osobu. Podle podmínek letecké společnosti není tento poplatek předmětem reklamace.

Kde najdu odkaz na ověřovací formulář?

Předmětný odkaz vám zašleme v e-mailové zprávě o ověření rezervace. Link ale můžete získat i přímo od letecké společnosti.

Co musíte před ověřením rezervace vědět?

V první řadě, vaše rezervace ne vždy vyžaduje ověření leteckou společností. To, zda musíte absolvovat ověřovací proces, se dozvíte ze zaslaného e-mailu.

Pokud e-mailovou zprávu nedostanete, můžete svou rezervaci jakkoli a kdykoli spravovat, provést online check-in a samozřejmě i cestovat.

Pokud obdržíte e-mailovou zprávu, připravte si několik potřebných věcí, které vám usnadní celý ověřovací proces. Které věci to jsou?

  • Zařízení s funkčním fotoaparátem/kamerou, např. mobilní telefon, tablet, přenosný počítač.
  • Platební karta v případě, že bude nutné uhradit symbolický ověřovací poplatek.
  • Číslo rezervace letenku, které naleznete v e-mailové zprávě od nás nebo na vaší elektronické letence.
  • Doklad totožnosti, který si berete na cestu, např. cestovní pas.
  • Další informace, které vyžaduje rezervační formulář eSky; např. adresa, telefonní číslo, e-mailová adresa apod.

Letecká společnost nemusí potřebovat všechny tyto údaje, ale je dobré je mít k dispozici ještě před zahájením ověřovacího procesu.

Jak mám ověřit svou rezervaci na webu letecké společnosti?

  1. Klikněte na odkaz, který jsme vám poslali v e-mailové zprávě, a zadejte požadované údaje. Nejprve se ale ujistěte, že adresa v liště prohlížeče je správná (doména by měla obsahovat název letecké společnosti).
  2. Ověřovací formulář může mít několik kroků, proto postupujte podle pokynů uvedených na webové stránce.
  3. Letecké společnosti vás mohou požádat o sken nebo fotografii dokladu použitého při rezervaci, jakož i o fotografii vašeho obličeje. V tomto případě využijte fotoaparát na zařízení, které používáte. Velmi podobné řešení v současnosti používají i banky a jiné instituce.

Při každém postupu dále se ujistěte, že uvedené informace jsou správné. Je to velmi důležité, protože pokud zadáte nesprávné informace nebo pořídíte nevhodnou fotografii, systém letecké společnosti vás může požádat o opětovné provedení ověřovacího procesu.

Musíte pokaždé ověřovat svou rezervaci?

Letecká společnost si může vyžádat ověření totožnosti kdykoli, při vaší první i dalších rezervacích. Ne všechny rezervace ale podléhají ověřovacímu procesu. Pokud letecká společnost vyžaduje ověření rezervace, budete o tom informováni prostřednictvím e-mailové zprávy.

Rady a tipy v tomto článku a dalších navazujících článcích mají informativní charakter a nemohou být základem jakýchkoli nároků vůči eSky.cz.

Obsahuje tento článek informace, které jste hledali? Ano | Ne
Myslím, že tenhle článek:
Děkujeme za váš názor!