Menu

Vrácení peněz za zrušený let: co zahrnuje?

Vrácení peněz za zrušený let: co zahrnuje?

Pokud letecká společnost zrušila váš let, máte nárok na vrácení peněz za cestu, která se neuskutečnila. Upozorňujeme však, že vrácení peněz se vztahuje pouze na služby, které nebyly poskytnuty. Konečná částka náhrady od letecké společnosti se proto může lišit od celkové částky zaplacené za rezervaci. Jaké položky jsou vráceny za zrušený let?

Co zahrnuje vrácenou částku?

Vrácená částka ve většině případů zahrnuje:

  • cenu letenky nebo letenek a letištní poplatky
  • náklady na doplňkové služby poskytované leteckou společností – například: zavazadla, prioritní nástup do letadla, rezervace míst v letadle.

Pamatujte, že každá letecká společnost určuje svá vlastní pravidla vrácení peněz, což znamená, že seznam položek, které je možné vrátit, se liší v závislosti na tom, u které letecké společnosti máte rezervaci. Každé vrácení peněz se posuzuje individuálně a zcela závisí na rozhodnutí letecké společnosti, bez ohledu na to, zda jste letenku zakoupili prostřednictvím eSky nebo přímo prostřednictvím letecké společnosti.

Pamatujte, že při koupi letenky prostřednictvím eSky, souhlasíte s pravidly vrácení peněz, která určila daná letecká společnost.

Co nezahrnuje vrácená částka?

Vrácená částka ve většině případů nezahrnuje:

  • servisní poplatek,
  • balíček služeb,
  • online odbavení – v případě, že se let neuskutečnil, ale odbavení bylo provedeno,
  • další doplňkové služby zakoupené prostřednictvím eSky, které byly poskytnuty nebo jsou jinak nevratné (AirHelp +).

Letecké společnosti navíc nemusí vrátit peníze za úpravu letenky, např. za změnu data nebo směru, jakož i za změnu údajů o cestujících.

Částečné vrácení peněz

Peníze za zakoupenou letenku může letecká společnost vyplatit v několika splátkách. Může se stát, že letecké společnosti vrátí finanční prostředky každému cestujícímu zvlášť. Kromě toho mohou letecké společnosti proplácet peníze za rezervace, které zahrnují také doplňkové služby, např. za zakoupená zavazadla, rezervaci míst v letadle atd. Vrácení peněz poté probíhá v několika fázích, samostatně za danou letenku a za jiné služby zakoupené u letecké společnosti.

Kdy můžete obdržet nižší vrácenou částku?

Pokud je vrácená částka nižší než celková částka za rezervaci, může to znamenat, že:

  • vaše rezervace částečně zahrnuje služby, které byly provedeny a jsou nevratné,
  • vaše rezervace zahrnuje doplňkové služby letecké společnosti, které nelze vrátit v souladu s pravidly a předpisy letecké společnosti,
  • vaše rezervace zahrnuje doplňkové služby, jejichž návratnost zpracovává letecká společnost samostatně, takže finanční prostředky budou vráceny v několika splátkách,
  • vaše rezervace se skládá z letenek pro několik cestujících a letecká společnost proplácí prostředky pro každého cestujícího zvlášť,
  • byly zrušeny pouze některé lety z vaší rezervace (v případě, že se jedná o samostatné letenky).

Kdy obdržíte vrácenou částku?

Forma a datum vrácení peněz závisí výhradně na letecké společnosti, a to i v případě zakoupení letenek prostřednictvím eSky. Vzhledem k bezprecedentnímu počtu zrušených letů, které souvisí s pandemií covid-19 a následného zavedení uzavření (tzv. lockdown), se čekací doba na odpověď a rozhodnutí leteckých společností výrazně prodlouží.

Zákazníci eSky od nás průběžně dostávají informace o změně stavu poskytovaných služeb v souladu s informacemi, které nám zasílají letecké společnosti.

Rady a tipy v tomto článku a dalších navazujících článcích mají informativní charakter a nemohou být základem jakýchkoli nároků vůči eSky.cz.

Obsahuje tento článek informace, které jste hledali? Ano | Ne
Myslím, že tenhle článek:
Děkujeme za váš názor!