
Chyby na letenkách nízkonákladových leteckých společností
Jestliže vaše letenka na let nízkonákladových leteckých společností obsahuje chyby, urychleně kontaktujte naší infolinku na čísle 296 181 756. Nízkonákladové letecké společnosti obvykle mají velmi omezující pravidla, proto nahlášení chyb musí proběhnout co nejrychleji po jejich zjištění. Většina změn na letenkách je zatížena dodatečnými poplatky.
Zde jsou příklady nejčastěji se objevujících chyb:
- chybné datum odletu nebo příletu – letecké společností jsou občas ochotny opravit chybu bezplatně. Každý takový případ je posuzován individuálně a musí být oznámen včas, nejlépe do hodiny od vytisknutí letenky. Poskytovatel letu může bezplatnou opravu chyby odmítnout. Jestliže je změna v datu spojena s vyšší cenou letenky, cestující je povinen uhradit cenový rozdíl, i když samotná změna data je zdarma.
- chyba ve jménu nebo příjmení – ve výjimečných situacích letecké společnosti souhlasí se změnou písmen ve jméně nebo příjmení, ale tato služba je vždy zpoplatněna.
- chybné datum narození – změna chybně vepsaného data narození, jestliže jeho uvedení bylo nutné, je možná. Je nutno ji co nejrychleji telefonický ohlásit na infolince eSky.
- chybný titul cestujícího – jestliže v průběhu rezervace jste vybrali špatný titul (např. Pan místo Paní), opravení této chyby není problém, ale je nutné. Chybné uvedení titulu může způsobit problém při odbavení.
- chybný typ cestujícího – správný typ cestujícího (např. dospělý, dítě) na letence je nezbytný, proto je nutné oznámit chyby tohoto druhu. Pokud cestující vybere špatný typ cestujícího (např. zadáním dítěte jako dospěléh)o, cenový rozdíl mezi letenkami za dospělého a dítě nebude vrácen zpět. Pozor: dítě nemůže cestovat na letenku zakoupenou pro dospělou osobu.
Chyba na letence letecké společnosti
Pokud zjistíte, že vaše letenka obsahuje chyby, je nutný okamžitý kontakt s infolinkou na čísle 296 181 756.
Zde jsou příklady nejčastěji se objevujících chyb:
- chybné datum odletu nebo příletu – v případě volby špatného data odletu nebo příletu je možné bezplatné storno rezervace jenom u některých dopravců, a to v den vystavení letenky. Změna chybné rezervace v následujících dnech nebude možná nebo bude podléhat sazebním poplatkům daného letu.
- chyba ve jménu nebo příjmení – v případě překlepu v příjmení cestujícího bude bezplatná oprava možná, jestliže se oprava nebude týkat více než 3 znaků v příjmení a jméně dohromady. Letecké společnosti mohou odmítnout bezplatnou opravu chyby, jestliže korektura bude měnit celé znění příjmení nebo jména – např. z Julia na Julita, nebo Petr na Petrovský. Některé letecké společnosti bezplatnou opravu drobné chyby nemusí povolit.
- chybný typ cestujícího – v případě uvedení chybného typu cestujícího (např. dospělá osoba, dítě) je možná změna na správný typ cestujícího. Jestliže na chybný výběr typu cestujícího byla uplatněna sleva, oprava je možná jen s doplatkem (vyrovnání ceny), který je možno uhradit ještě na letišti před odletem. Možnost vrácení přeplatku ceny letenky v případě převozu cestujícího, kde nebyla uplatněna sleva a po opravení typu cestujícího se tato sleva uplatňuje pouze v případě, pokud chyba bude hlášená ve stejný den, jako je datum vystavení letenky. V této situaci je možné vystavit novou letenku (pokud jsou k dispozici místa ve stanovené sazbě) již s uplatněním slevy.