Chyba na letence. Jak ji lze opravit?

Chyba na letence. Jak ji lze opravit?

Chyby na letenkách nízkonákladových leteckých společností

Jestliže vaše letenka na let nízkonákladových leteckých společností obsahuje chyby, urychleně kontaktujte naší infolinku na čísle 296 181 756. Nízkonákladové letecké společnosti obvykle mají velmi omezující pravidla, proto nahlášení chyb, musí proběhnout co nejrychleji po jejich zjištění. Většina změn na letenkách je zatížena dodatečnými poplatky.

Zde jsou příklady nejčastěji se objevujících chyb:

  • chybné datum odletu nebo příletu – letecké společností jsou občas ochotny opravit chybu bezplatně. Každý takový případ je posuzován individuálně a musí být oznámen včas, nejlépe do hodiny od vytisknutí letenky. Poskytovatel letu může odmítnout opravit chybu bezplatně. Jestliže změna v datu je spojena s vyšší cenou letenky, cestující je povinen uhradit cenový rozdíl, i když samotná změna data je zdarma.
  • chyba ve jménu nebo příjmení – ve výjimečných situacích letecké společnosti souhlasí se změnou písmen ve jméně nebo příjmení, ale tato služba je vždy zpoplatněna.
  • chybné datum narození – změna chybně vepsaného data narození, jestliže jeho uvedení bylo nutné, je možná. Je nutno ji co nejrychleji telefonický ohlásit na infolince eSky.
  • chybný titul cestujícího – jestliže v průběhu rezervace jste vybrali špatný titul (např. Pan místo Paní), opravení této chyby není problém, ale je nutné. Chybné uvedení titulu může způsobit problém při odbavení.
  • chybný typ cestujícího – správný typ cestujícího (např. dospělý, dítě) na letence je nezbytný, proto je nutné oznámit chyby tohoto typu. Pokud cestující vybere špatný typ cestujícího, zadáním dítěte jako dospělého, cenový rozdíl mezi letenkami za dospělého a dítě nebude vrácen zpět. Pozor: dítě nemůže cestovat na letenku zakoupenou pro dospělou osobu.

Chyba na letence letecké společnosti

Pokud zjistíte, že vaše letenka obsahuje chyby, je nutný okamžitý kontakt s infolinkou na čísle 296 181 756.

Zde jsou příklady nejčastěji se objevujících chyb:

  • chybné datum odletu nebo příletu – v případě volby špatného data odletu nebo příletu je možné bezplatné storno rezervace jenom u některých dopravců, a to v den vystavení letenky. Změna chybné rezervace v následujících dnech nebude možná nebo bude podléhat sazebním poplatkům daného letu.
  • chyba ve jménu nebo příjmení – v případě vzniku překlepu v příjmení cestujícího, bezplatná oprava bude možná, jestliže se oprava nebude týkat více než 3 znaků v příjmení a jméně dohromady. Letecké společnosti mohou odmítnout bezplatnou opravu chyby, jestliže korektura bude měnit celé znění příjmení nebo jména – např. z Julia na Julita, nebo Petr na Petrovský. Některé letecké společnosti nedovolují bezplatnou opravu dokonce drobné chyby. 
  • chybný typ cestujícího – v případě uvedení chybného typu cestujícího (např. dospělá osoba, dítě) je možná změna na správný typ cestujícího. Jestliže na chybný výběr typu cestujícího byla uplatněna sleva, oprava je možná jen s doplatkem (vyrovnání ceny), který je možno uhradit ještě na letišti před odletem. Možnost vrácení přeplatku ceny letenky v případě převozu cestujícího, kde nebyla uplatněna sleva a po opravení typu cestujícího se tato sleva uplatňuje pouze v případě, pokud chyba bude hlášená ve stejný den, jako je datum vystavení letenky. V této situaci je možné vystavit novou letenku (pokud jsou k dispozici místa ve stanovené sazbě) již s uplatněním slevy.

Jak sbalit příruční zavazadlo do letadla? TOP 10 nejchutnějších jídel evropské kuchyně TOP 10 nejromantičtějších měst v Evropě

Rady a tipy v tomto článku a dalších navazujících článcích mají informativní charakter a nemohou být základem jakýchkoli nároků vůči eSky.cz.

Zaujal vás článek, ale potřebujete více informací?
Storno
Děkujeme za vaši pomoc

Váš názor nám pomůže vytvářet lepší a zajímavější články.

Temporarily we could not send your suggestions

Send again Try later