
Letecké společnosti nesou zodpovědnost za poškození, zničení nebo ztrátu zavazadel během dopravy. Poškození nebo ztrátu zavazadel musíme nahlásit ihned po příletu na letiště v zákaznickém centru dané letecké společnosti.
Ztracená zavazadla
- jestliže od chvíle ztracení zavazadel uplynulo několik dnů, kontaktujte bezprostředně kancelář ztrát a nálezů v cílovém letišti nebo v místě vašeho bydliště,
- při hlášení o ztrátě zavazadel na letišti nebo v letadle, mohou od vás zaměstnanci letiště požadovat následující informace: jméno a příjmení, adresu trvalého bydliště, telefonní číslo, e-mailovou adresu a také datum a místo, kde se věci ztratily, číslo letu a přesný popis ztraceného předmětu. Na základě uvedených údajů bude vytvořen protokol o škodě,
- jestliže po termínu určeném leteckou společností (kol. 21 dnů) nebude zavazadlo nalezeno, dopravce nese plnou odpovědnost za jeho ztrátu.
Zničení nebo ztráta zavazadel leteckou společností
- během přepravy má zavazadla na starost dopravce a nese za ně veškerou odpovědnost. Otázky odpovědnosti a poškození zavazadel regulují předpisy Montrealské úmluvy,
- jestliže dojde ke ztrátě nebo poškození zavazadel, nahlaste tuto skutečnost ihned po příletu na cílové letiště v nejbližší kanceláři letecké společnosti nebo u agenta zastupujícího danou leteckou společnost,
- hlášení lze poslat také poštou, a to do 7 dnů v případě poškození, v případě ztráty zavazadel do 2 let – podle data na poštovním razítku,
- o vrácení nákladů spojených s nákupy věcí při opožděném doručení zavazadla lze požádat do 21 dnů po předání zavazadel,
- maximální výše odškodnění za ztrátu nebo poškození zavazadel je 1000 SDR (Zvláštní práva čerpání – mezinárodní měnová jednotka), tato částka odpovídá přibližně hodnotě 1100 EUR,
- letecké společnosti často upozorňují na to, že výše odškodného může být nižší než uvedená částka, pokud bylo zavazadlo špatně zabaleno nebo obsahovalo nepovolené předměty,
- letecké společnosti také často nenesou odpovědnost za poškození nebo ztrátu předmětů vysoké hodnoty, pokud nebyly nahlášeny podle přepravních podmínek,
- nejlepším způsobem, jak se pojistit proti škodám způsobeným poškozením nebo ztrátou zavazadel leteckými společnostmi, je uzavřít vhodnou pojistku.