Všeobecné podmínky
-
OBECNÉ INFORMACE
- Tyto Všeobecné podmínky upravují pravidla využívání třetími osobami Rezervačního systému služeb, které jsou nabízeny v rámci portálu www.esky.cz a v rámci Zákaznického telefonického centra, a poskytování Uživatelům obsahu podle jejich polohy určené geolokalizací.
- Operátorem systému je eSky.pl a.s. se sídlem v Radomi, na adrese: Plac Jagielloński 8, registrovaná u Krajského soudu hlavního města Varšavy u XIV Hospodářského oddělení Státního rejstříku podnikatelů pod číslem: KRS 0000383663, DIČ 948-19-87-199, REGON 670140736, se základním kapitálem 990 405,10 PLN vyplaceným v plné výši, která poskytuje Uživateli rezervační a informační služby, dále nazývána eSky.
- Podmínkou pro využívání Rezervačního sytému a Zákaznického telefonického centra, na které jsou čísla uvedena na portálu www.esky.cz, je souhlas se všemi níže uvedenými pravidly Všeobecných podmínek. Souhlas je prohlášením vůle a vytváří právní povinnost mezi Uživatelem a eSky.
- Uživatel má právo bezplatně kopírovat, zobrazovat a ukládat obsah těchto Všeobecných podmínek, bez možnosti jejich komerčního využití.
-
DEFINICE
Níže uvedené pojmy označují:
- Rezervační systém dostupný prostřednictvím portálu www.esky.cz a Zákaznické infolinky je program, který umožňuje Uživateli vyhledávání a objednávání:
- vnitrostátních a mezistátních leteckých spojení pro libovolně definovanou dvojici měst, zobrazení ceny těchto spojení a zakoupení letenky,
- možnosti využití dostupných cen a nákupu cestovního pojištění,
- možnosti využití dostupných hotelových služeb v libovolně vybraném městě (doma i v zahraničí), v libovolně určeném období, zároveň s možností zjistit ceny služeb a objednat je (hotelová rezervace),
- možnosti využití dostupných transportních služeb z/na letiště,
- možnosti využití služeb typu SightSeeing Tours v libovolně zvoleném městě z dostupné nabídky prostřednictvím eSky,
- možnosti vyhledávání a rezervace turistických akcí jednotlivých organizátorů turistiky,
- možnosti přizpůsobení zobrazení výsledků služeb uvedených v bodě a-f prostřednictvím informačního systému přizpůsobeného místu, kde se nachází Uživatel (geolokalizace založená na identifikaci spojení IP počítače a dat poskytovaných internetovým prohlížečem).
- Uživatel – osoba využívající Rezervační systém nebo Zákaznické telefonické centrum. Uživatel může být rovněž označován jako Klient, Zákazník, Odběratel, Cestující.
- Aerolinie „Low Cost” neboli Nízkonákladové letecké společnosti – aerolinie, o kterých je zmínka ve Všeobecných podmínkách a na které se NEVZTAHUJÍ obecné podmínky IATA. Jednotlivé letecké společnosti podléhají pouze svým všeobecným podmínkám. Vlastní podmínky pro poskytované služby platí rovněž v případě organizátorů turistických akcí a charterových letů. O těchto podmínkách je Uživatel informován a je povinen se s těmito podmínkami seznámit před provedením rezervace.
- Instrument elektronického platebního styku – každý instrument platebního styku, včetně těch s dostupem k peněžním prostředkům na dálku, umožňující jeho majiteli provádět transakce při použití elektronických nosičů informací nebo elektronickou identifikaci nutnou pro provedení transakcí, zejména pak elektronické platby a platební karty.
- Platební karta – karta identifikující jejího vydavatele i oprávněného majitele, která opravňuje k provedení platby a, v případě karty vydané bankou nebo institucí mající právo na udělení půjčky, také k provedení platby s využitím půjčky podle zákona ze dne 29. srpna 1997 (art. 4 ust. 1 pkt 4 – Bankovní právo (Dz. U. z 2012 r. poz. 1376, 1385, 1529, z 2013 r. poz. 777, 1036, 1289, 1567 s pozdějšími novelami).
- Rezervační systém dostupný prostřednictvím portálu www.esky.cz a Zákaznické infolinky je program, který umožňuje Uživateli vyhledávání a objednávání:
-
OBECNÁ USTANOVENÍ
- Tento dokument určuje podmínky, které jsou právním základem pro používání Rezervačního systému a Zákaznické infolinky.
- Každý Uživatel je povinen od chvíle, kdy zahájí činnost směřující k používání Rezervačního systému, dodržovat tyto Všeobecné podmínky.
- Rezervace a nákup jednotlivých produktů nabízených třetími subjekty, které jsou dostupné v Rezervačním systému, jsou jednotlivými transakcemi, na které se vztahují podmínky dané těmito subjekty. Na nákup každého produktu se vztahují podrobné podmínky uvedené v hlavách VII. až XI. těchto Všeobecných podmínek.
- eSky si vyhrazuje právo provést dodatečné ověření správnosti údajů o držiteli kreditní karty nebo potvrzení, že držitel platební karty souhlasil s platbou za rezervaci, aby se zabránilo neoprávněnému použití kreditní karty.
-
ZODPOVĚDNOST UŽIVATELE ZA VYUŽÍVÁNÍ REZERVAČNÍHO SYSTÉMU
- Uživatel potvrzuje, že má neomezenou způsobilost k právním úkonům a může provádět právně závazné úkony.
- Uživatel potvrzuje, že bude využívat Rezervační systém pro účely zjišťování informací o rezervaci, nákupu letenek a provedení rezervace a nákupu dostupných služeb popsaných v těchto Všeobecných podmínkách a jiných dostupných služeb na portálu pouze způsobem shodným se závaznými právními předpisy a nebude se dopouštět žádných nezákonných činností.
- Uživateli je zakázáno zadávat požadavky na rezervace s použitím falešného nebo cizího příjmení a provádění platby za rezervované letenky nebo jiné služby falešnou nebo cizí platební kartou bez souhlasu majitele platební karty. Takové chování bude okamžitě nahlášeno příslušným orgánům činným v trestném řízení.
-
OMEZENÍ ODPOVĚDNOSTI
- eSky prohlašuje, že v okamžiku následujícím po obdržení výsledku vyhledávání se mohou v Systému nebo v jiných systémech vyhledávání letenek nebo rezervací služeb objevit jiné nabídky téže služby třetího subjektu než dříve vyhledané Systémem. Obdržení výsledku vyhledávání, pokud není ihned potvrzeno provedením Rezervace v Rezervačním systému a jejím uhrazením, nemůže být na straně Zákazníka důvodem pro požadavek na uzavření smlouvy na zprostředkování prodeje letenek nebo jiných služeb, u subjektů realizujících služby, objednaných v Rezervačním systému.
-
OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ
- eSky jako administrátor osobních údajů zcela respektuje právo na soukromí a ochranu osobních údajů Uživatelů a tímto prohlašuje, že nezpřístupňuje informace o Uživatelích třetí straně, s výjimkou situací a v rozsahu nezbytném pro správné provedení transakcí prováděných Uživateli při využívaní nabídky z Rezervačního systému. Administrátorem osobních údajů předaných pro realizaci platby prostřednictvím státního integrátoru plateb je PayPro a. s. se sídlem v Poznani, Kanclerska 15, 60-327 Poznań, zapsaný do obchodního rejstříku vedeného Okresním soudem v Poznani Nowe Miasto a Wilda, VIII. Hospodářské oddělení státního soudního rejstříku s číslem KRS 0000347935, DIČ 7792369887, se základovým kapitálem 4.500.000,00 PLN vyplaceným v plné výši. Uvedení údajů pro realizaci platby je dobrovolné, ale nutné pro využití služeb. Uživatel má právo na přístup ke svým údajům a na jejich opravu.
- V případě využívání Rezervačního systému nabízeného na stránce www.esky.cz Uživatelé budou požádáni o uvedení některých osobních údajů, které jsou nezbytné pro správné provedení rezervace a vystavení letenky nebo jiného dokladu spojeného s obsluhou cestování. V souvislosti s charakterem služby jakou je požadavek na rezervaci a vystavení letenky nebo jiné turistické služby je informace obsahující jméno, příjmení, pohlaví a v případě dětí, mládeže a seniorů, věk, předána bezprostředně do rezervačního systému letecké společnosti obsluhující Uživatelem vybrané letecké spojení nebo do příslušných hotelů nebo jiným poskytovatelům služeb dostupných na portálu – pouze však v přídě rezervace těchto služeb. Pokud Uživatel používá Systém, vyjadřuje tím svůj souhlas se zpracováním a předáváním jeho osobních údajů dalším subjektům pro potřeby realizace těchto služeb. Uvedení údajů je dobrovolné, ale nezbytné pro využívání služeb – rozsah údajů nutných pro provedení každé služby je viditelným způsobem definován během rezervačního procesu. Uživatel má právo na přístup k obsahu svých osobních údajů a má právo je měnit.
- Pokud Uživatel zadává požadavek na rezervaci, kupuje letenku nebo provádí rezervaci jiných služeb dostupných na portálu, předává informace o sobě a jiných osobách s jejich souhlasem. Informace tvořící databázi eSky slouží pouze pro účely portálu a jsou využívány pouze k provádění analýzy objednávek a potřeb ze strany Zákazníků, tzn. pro účely realizace objednané služby.
- Uživatel může vyjádřit souhlas se zasíláním informací o nejnovějších slevách a informací spojených s cestováním ve formě newsletteru prostřednictvím prohlášení vůle s tímto obsahem spojeným s uvedením e-mailové adresy. Uživatel se může v libovolném okamžiku odhlásit z možnosti zasílání těchto informací tak, že odešle toto prohlášení na adresu newsletter@esky.cz nebo klikne na odkaz v zápatí newsletteru. Informace, které newsletter obsahuje, jsou aktuální v okamžiku jeho odeslání. Jejich pozdější dostupnost závisí na dostupnosti dané nabídky u subjektu, který tyto služby poskytuje.
- Pokud Uživatel souhlasí s těmito Všeobecnými podmínkami, zároveň potvrzuje správnost uvedených osobních údajů podle článku 23 O ochraně osobních údajů ze dne 29. srpna 1997 (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 s pozdějšími novelami).
-
ZADÁVÁNÍ REZERVACÍ LETENEK, KOUPĚ LETENKY, ZPŮSOBY PLATBY A DORUČENÍ LETENKY
-
ZADÁVÁNÍ DOTAZŮ A REZERVACE HOTELOVÝCH SLUŽEB, ZPŮSOBY PLATBY
-
ZADÁVÁNÍ DOTAZŮ A KOUPĚ CESTOVNÍHO POJIŠTĚNÍ
-
VŠEOBECNÉ PODMÍNKY PRONÁJMU AUT
-
VYSTAVENÍ FAKTUR A ZPŮSOB JEJICH DORUČENÍ
- Na služby zakoupené u eSky prostřednictvím internetové stránky www.esky.cz nebo Zákaznického telefonického centra bude Zákazníkovi vystavena elektronická faktura. Provedením koupě a souhlasem s těmito Všeobecnými podmínkami Zákazník vyjadřuje svůj souhlas na obdržení elektronických faktur podle zákona ze dne 11. března 2004 (art. 106 ust. 1 O dani za zboží a služby) (t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054 s pozdějšími novelami).
- Elektronické faktury za služby budou doručeny na e-mailovou adresu uvedenou v osobním dotazníku Rezervačního systému nebo během objednávky v Zákaznickém telefonickém centru.
- V případě provedení rezervace služeb pro více než jednoho Uživatele, v případě neuvedení údajů o kupujícím, na jehož jméno má být faktura vystavena, bude vystavena na základě údajů prvního Uživatele na seznamu rezervace pro více osob a bude mu odeslána na jeho e-mailovou adresu uvedenou během procesu rezervace.
- Všeobecné podmínky jednotlivých služeb mohou určovat podrobné podmínky pro vystavování faktur.
-
REKLAMACE
- Reklamaci provedených rezervací a nákupu letenek a jiných turistických služeb můžete podávat písemnou formou v kanceláři eSky, adresa: ul. Murckowska 14a, 40-265 Katowice, Polska nebo prostřednictvím e-mailu na adresu: reklamace@esky.cz. O přijeté reklamaci a jejím výsledu eSky bude informovat Zákazníka v termínu do 21 dnů od jejího obdržení nebo termínu určeném organizátorem turistických služeb nebo jiného poskytovatele služeb.
- eSky prohlašuje, že v případě, že se daná reklamace vztahuje na služby poskytované jinými subjekty, bude o této skutečnosti Uživatele informovat a zároveň doporučí možnost provedení reklamace u toho subjektu nebo tuto reklamaci provede poté, co ho Uživatel k této reklamaci pověří a na základě dohody s Uživatelem, pokud budou v reklamaci doručené eSky uvedené informace umožňující provést reklamaci u subjektu poskytujícího službu. V případě, že nelze navázat kontakt s Uživatelem, např. v případě, že nedorazí na letiště, eSky může samostatně zahájit tyto činnosti na věc Uživatele.
-
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
- eSky si vyhrazuje právo jednostranně provádět změny v obsahu Všeobecných podmínek – při dodržení principu, že pro Zákazníka platí Všeobecné podmínky, se kterými souhlasil během rezervace a umožní Zákazníkům přístup k archivním verzím Všeobecných podmínek. Každý Zákazník je povinen seznámit se s obsahem Všeobecných podmínek před provedením rezervace a je pokaždé vázán ustanoveními Všeobecných podmínek v okamžiku provádění rezervace, nákupu letenek a jiných turistických služeb.
- V případech neupravených touto Smlouvou jsou závazné předpisy Občanského zákoníku a zákona ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů. Je nutné uvést, že služba eSky není založena na provedení faktických činností spojených s Uživateli objednanými službami u jiných subjektů, v souvislosti s tím je ukončena v okamžiku jejího potvrzení – vrácení nebo odstoupení je možné pouze v případě, pokud subjekt, který tyto služby poskytuje, tuto možnost jasným způsobem poskytuje. V případě spotřebitelských sporů existuje možnost použít internetový portál ODR (online dispute resolution) vedený Evropskou unií, který je dostupný na http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- eSky nenese odpovědnost za škody vzniklé na straně Zákazníka vzniklé skutečností, že cesta neproběhla z důvodu stávky v letecké společnosti, zaměstnanců letišť, železnic, stejně jako za škody vzniklé stávkami zaměstnanců hotelových služeb, jiných služeb uvedených ve Všeobecných podmínkách nebo škody, které byly zapříčiněny mimořádnými okolnostmi, protože funguje pouze jako poskytovatel rezervačního systému, a není poskytovatelem služeb a nedoporučuje výběr z nabídky žádného ze subjektů.