-
§ 1. VŠEOBECNÉ INFORMACE
- Tyto Všeobecné podmínky upravují pravidla využívání Rezervačního systému, který je nabízen na portálu www.eSky.cz a prostřednictvím Zákaznického telefonického centra včetně rezervace a nákupu: Letenek, Cestovního pojištění, Hotelových služeb, Turistických balíčků, Charterových letů, Vlakových jízdenek a dalších služeb, které jsou nabízeny Subjekty, kterým eSky poskytuje služby pronájmu reklamní plochy a také upravuje podmínky doručení Uživatelům obsahu přizpůsobenému podle jejich polohy určené prostřednictvím geolokalizace.
- Operátorem Rezervačního systému je eSKY.pl akciová společnost se sídlem v Katovicích (40–265), ul. Murckowska 14A, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem Katowice-Wschód v Katovicích, 8. obchodní oddělení rejstříku okresního soudu pod číslem KRS 0000383663, DIČ 948-19-87-199, REGON 670140736, se základním kapitálem 1 019 525,60 PLN vyplaceným v plné výši, která je plátcem daně ze zboží a služeb, dále eSky
- Podmínkou pro využívání Rezervačního sytému a Zákaznického telefonického centra, na které jsou čísla uvedena na portálu www.eSky.cz, je souhlas se všemi níže uvedenými pravidly Všeobecných podmínek. Souhlas je prohlášením vůle a vytváří právní povinnost mezi Uživatelem a eSky.
- Uživatel má právo bezplatně kopírovat, zobrazovat a ukládat obsah těchto Všeobecných podmínek, bez možnosti jejich komerčního využití.
- Každý Uživatel je povinen ve chvíli, kdy podnikne kroky k používání Rezervačního systému, dodržovat tyto Všeobecné podmínky.
- Rezervace a nákup jednotlivých produktů dostupných v Rezervačním systému stanoví individuální transakci provedenou Uživatelem v souladu s podmínkami stanovenými každým subjektem poskytujícím službu. Nákup každého produktu podléhá individuálním podmínkám, které jsou podrobně určeny pro každou ze služeb, které jsou k dispozici v Rezervačním systému.
- Vzhledem k různým ustanovením tarifních podmínek jednotlivých Dopravců týkajících se příjezdu na letiště před odletem, se doporučuje dorazit na letiště 3 hodiny před plánovaným odletem, aby se předešlo organizačním potížím při realizaci služby.
- Přečtení a porozumění podmínkám tarifů přepravců, jakožto i získání informací od dané letecké společnosti nebo subjektu poskytujícího služby Uživateli, v tom následné plnění služeb, na něž se vztahují tyto Všeobecné podmínky, může vyžadovat komunikaci v angličtině.
-
§ 2. DEFINICE
- Rezervační systém – program umožňující transakční procesy dostupné prostřednictvím portálu www.eSky.cz a Zákaznického telefonického centra umožňující Uživateli:
- vyhledávání vnitrostátních a mezinárodních leteckých spojů pro libovolně definovanou kombinaci měst, získání informace o cenách těchto spojů a nákup letenek,
- získání informace o cenách a nákup cestovního pojištění,
- vyhledávání a objednávání hotelových služeb v jakémkoli vybraném městě (doma i v zahraničí) v libovolném zvoleném časovém období,
- vyhledávání vnitrostátních a mezinárodních železničních spojů na libovolně vymezené železniční trati, získání informace o cenách těchto spojů a nákup jízdenky,
- přizpůsobení výsledků v oblasti služeb uvedených v bodech a – d prostřednictvím informování Uživatele přizpůsobeného jeho poloze (geolokalizace na základě identifikace IP adresy zařízení a dat poskytovaných webovým prohlížečem),
- využívání jiných služeb nabízených subjekty, kterým eSky poskytuje služby pronájmu reklamní plochy, uvedených v § 17. Všeobecných podmínek.
- Uživatel – každá fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační jednotka bez právní subjektivity, která podle právních předpisů může provádět právní úkony, používající Rezervační systém nebo Zákaznické telefonické centrum.
- Plátce – fyzická osoba, právnická osoba nebo organizační složka bez právní subjektivity, která podle právních předpisů může provádět právní úkony, používající Rezervační systém nebo Zákaznické telefonické centrum, která provádí platbu nebo je povinna ji provést.
- Zákaznické telefonické centrum – samostatná jednotka v rámci struktury eSky, která odpovídá za kontakt s Uživatelem nebo Plátcem v rámci realizace služeb poskytovaných eSky, a to za podmínek a v rozsahu uvedeném v těchto Všeobecných podmínkách.
- Dodavatel – poskytovatel služeb nabízených Uživateli prostřednictvím webových stránek www.eSky.cz a dalších webových stránek patřících subjektům spolupracujícím s eSky.
- Poskytovatel služeb – subjekt poskytující Uživateli služby upravené těmito Všeobecnými podmínkami, a to prostřednictvím Rezervačního systému nebo přímo, podle druhu poskytovaných služeb.
- Hotelové služby – ubytovací služby nabízené k jiným účelům než k pobytu, které nejsou nedílnou součástí dopravy Uživatelů,
- Dopravce – subjekt, který je držitelem platného certifikátu (povolení, licence) opravňujícího podnikat v oblasti letecké dopravy a poskytovat služby v rozsahu, který určují tyto Všeobecné podmínky.
- Letenka – doklad vydaný prostřednictvím Rezervačního systému nebo prostřednictvím Zákaznického telefonického centra, který opravňuje Uživatele k realizaci služby letecké dopravy.
- Tarifní podmínky – podmínky rezervace pro použití dané letenky, mimo jiné včetně podmínek pro vrácení letenky, velikosti zavazadel.
- E-mailová adresa/e-mail – aktivní adresa elektronické pošty uvedená Uživatelem.
- Osobní dotazník – formulář, který slouží Uživateli k posílání osobních údajů, jehož cílem je umožnit Uživateli využívání služeb poskytovaných prostřednictvím portálu www.eSky.cz, převedených a zpracovaných podle podmínek uvedených v podmínkách ochrany osobních údajů na portálu www.eSky.cz.
- „Nízkonákladové“ letecké společnosti – definované letecké společnosti, které podléhají příslušným specifickým předpisům podle § 14 Všeobecných podmínek.
- Poplatek za služby – nevratný poplatek účtovaný Poskytovatelem služby v rámci služeb poskytovaných Uživateli v závislosti na druhu a povaze poskytovaných služeb v rozsahu uvedeném v těchto Všeobecných podmínkách.
- Platební nástroj – přizpůsobené zařízení nebo soubor kroků dohodnutých mezi Uživatelem a Poskytovatelem služeb, které Uživatel používá k podání výpisu obsahujícího příkaz k provedení platební transakce.
- Platební karta - platební nástroj umožňující podání objednávky obsahující pokyny k úhradě, převodu nebo výběru hotovosti prostřednictvím specializovaného subjektu.
- Rezervační systém – program umožňující transakční procesy dostupné prostřednictvím portálu www.eSky.cz a Zákaznického telefonického centra umožňující Uživateli:
-
§ 3. ODPOVĚDNOST UŽIVATELE ZA VYUŽÍVÁNÍ REZERVAČNÍHO SYSTÉMU
- Uživatel potvrzuje, že má neomezenou způsobilost k právním úkonům a může provádět právně závazné úkony.
- Uživatel potvrzuje, že bude využívat Rezervační systém pro účely zjišťování informací o rezervaci, nákupu letenek a provedení rezervace a nákupu dostupných služeb popsaných v těchto Všeobecných podmínkách a jiných dostupných služeb v Rezervačním systému pouze způsobem neporušujícím předpisy zákona.
- Uživatel je při zjišťování informací o rezervaci služeb povinen uvést své vlastní jméno a provádět platby za rezervované letenky a/nebo jiné služby vlastní platební kartou. Dotazy týkající se rezervace služeb pomocí cizího jména nebo falešného jména a provádění plateb za rezervované letenky a/nebo jiné služby pomocí cizí nebo falešné platební karty budou okamžitě ohlášeny příslušným orgánům činným v trestném řízení.
- Uživatel je povinen mít k dispozici požadované a platné doklady umožňující realizaci služeb zakoupených prostřednictvím Rezervačního systému nebo Zákaznického telefonického centra nebo pro pobyt v zemi, kde jsou realizovány služby, zejména platný doklad totožnosti, platný cestovní pas, víza nutné k cestování a další doklady, v závislosti na rozsahu poskytovaných služeb.
- Uživatel má povinnost mít vyžadované a platné dokumenty, které mu umožní zrealizovat službu zakoupenou prostřednictvím Rezervačního systému nebo Zákaznického servisu a pobyt v cílové destinaci. Tím se myslí především platný občanský průkaz, platný cestovní pas, cílovými zeměmi vyžadovaná víza, případně jiné dokumenty. Uživatel má dále povinnost seznámit se s informacemi týkajícími se vízových a jazykových podmínek dostupných na stránce www.esky.cz.
- eSky neodpovídá za situaci, kdy Uživatel nemá výše uvedené dokumenty, včetně vstupního nebo tranzitního víza, které je nezbytné v zemi, kde jsou realizovány služby, nebo v nichž Uživatel provede přestup, jakož i za nesplnění povinností popsaných výše v 5. bodě. Veškeré informace může Uživatel získat prostřednictvím Rezervačního systému nebo Zákaznického telefonického centra portálu www.eSky.cz a na webových stránkách Ministerstva Zahraničních Věcí.
-
§ 4. OMEZENÍ ODPOVĚDNOSTI
- eSKY prohlašuje, že po obdržení výsledků vyhledávání se v Rezervačním systému nebo jiných vyhledávacích systémech letenek nebo rezervačních systémech služeb mohou objevit jiné nabídky třetích stran, než prvně vyhledané Rezervačním systémem. V případě, že výsledky vyhledávání nebudou okamžitě potvrzeny provedením a zaplacením rezervace v Rezervačním systému nebo jiných systémech vyhledávání letenek nebo rezervačních systémech služeb, nevytvářejí nárok ze strany Zákazníka uzavřít smlouvu o zprostředkování prodeje letenek nebo o nákupu jiných služeb od subjektů poskytujících služby objednané v Rezervačním systému nebo jiných vyhledávacích systémech či rezervačních systémech služeb.