Menu

Čtyřhvězdičkové hotely

Čtyřhvězdičkové hotely

Čtyřhvězdičkové hotely jsou ubytovacími kapacitami velice vysoké úrovně a s širokou nabídkou služeb. V každé zemi platí jiné standardy. Níže uvedený popis se týká čtyřhvězdičkových hotelů v České republice. 

Vybavení pokoje, koupelna

Pokoj musí mít základní vybavení – postel (jednolůžko 90x200 cm nebo dvoulůžko 140x200 cm), skříň nebo vestavěnou šatnu (min. 3 ramínka pro každého hosta), noční stolek, jídelní nebo pracovní stůl, jednu židli, minimálně dvě odpočinková křesla nebo sedačku (jedno křeslo v pokoji pro jednu osobu), konferenční stolek, zrcadlo, nástěnný věšák na svrchní oděv, noční lampičku, pracovní lampičku, stropní osvětlení, bezprostřední a jednoduchý přístup k minimálně jedné elektrické zásuvce u pracovního místa, místo pro zavazadla. 

Vybavení může být doplněno o kobercovou krytinu v celém pokoji nebo menší koberce u každé postele, o závěsy, žaluzie nebo rolety, sklenice nebo jiné nádoby na pití pro každého hosta, lahvovanou vodu pro každého hosta, minibar nebo ledničku, rádio, televizi, telefon, hotelové informační materiály, sadu na čistění oděvu a obuvi, šitíčko a fén. 

Koupelna by měla být vybavena vanou s vanovou a sprchovou baterií nebo sprchovým koutem, umyvadlem s umyvadlovou skřínkou nebo poličkou a toaletou. Doplňkovým vybavením je zrcadlo, elektrická zásuvka s chráničem, odpadkový koš a sada pro každého hosta: toaletní mýdlo nebo dávkovač na tekuté mýdlo, ručník, osuška, sklenice nebo umělohmotný kelímek na jedno použití.

Minimální plocha pokoje ve čtyřhvězdičkovém hotelu nebo motelu:

typ pokoje

povrch v metrech čtverečních

pokoj pro 1 osobu

12

pokoj pro 2 osoby

16

apartmán 

obývací pokoj - 25 + ložnice s koupelnou, předsíň s odděleným WC

Vybavení hotelu

Objekt musí být z vnější strany osvětlen a mít vyznačený vchod pro hosty. Nad vchodem musí být instalována stříška chránicí před deštěm nebo na vchod musí navazovat vstupní vestibul. Místo něj je možné instalovat otočné nebo automatické dveře. Vstup pro zásobování zbožím musí být na jiném místě než vchod pro hosty. Toto pravidlo se netýká hotelů nacházejících se v těsné městské zástavbě. 

Před vchodem se musí nacházet místo na stání vozidla na čas příjezdu a odjezdu hostů. V případě hotelů nacházejících se mimo těsnou zástavbu města je povinnosti hotelu zajistit parkování, garáž nebo místo na stání. U hotelů každé kategorie musí být místa na parkovišti nebo v garáži hlídaná. 

V pokojích a společných prostorech musí fungovat klimatizace, v celé budově musí po celý den i noc téct teplá a studená voda, hosté musí mít po celý den i noc přístup k telefonu, faxu na recepci, všeobecně dostupné televizi, rádiu a internetu. V budovách vyšších než 2 patra by se měl nacházet výtah. 

Obsluha hosta

V hotelu tohoto standardu mezi základní služby pro hosty patří: služba ranního buzení, úschovy zavazadel, peněz a hodnotných předmětů, podávání snídaně, každodenní úklid pokoje nebo úklid na přání hosta.

Navíc by hosté měli mít možnost si po celý den i noc zakoupit teplé nápoje. Room service by měl fungovat alespoň 18 hodin denně. V hotelech (ale ne v motelech) musí být možnost objednání květin nebo fungovat květinářství. Dostupné by měly být služby jako praní, žehlení, čistění oděvů. Změna ručníků by měla probíhat každý třetí den nebo na přání hosta. 

V hotelu by se měla nacházet restaurace a aperitif-bar nebo kavárna. Hotel by měl být také vybaven konferenční místnosti, nabízet alespoň dva druhy wellness služeb (např. bazén, sauna, posilovna, solárium, masáž atd.). Zaměstnanci hotelu by měli nosit jednotné uniformy.

Zaměstnanci každého hotelu jsou školení v oblasti poskytování první pomoci.

 

Rady a tipy v tomto článku a dalších navazujících článcích mají informativní charakter a nemohou být základem jakýchkoli nároků vůči eSky.cz.

Zaujal vás článek, ale potřebujete více informací?
Děkujeme za vaši pomoc

Váš názor nám pomůže vytvářet lepší a zajímavější články.

Temporarily we could not send your suggestions

Send again Try later