
Zakoupil/a jste letenku přes eSky a dostáváte e-maily od letecké společnosti ohledně vaší rezervace? Může k tomu dojít, pokud jste si prostřednictvím eSky zakoupil/a letenku nízkonákladové letecké společnosti (např. Ryanair nebo Wizz Air). V tomto případě se vaší rezervací zabývá přímo letecká společnost. Zjistěte, kdy k takové situaci může dojít a jak poté postupovat.
Letecká společnost mi zasílá e-maily. Proč?
Nízkonákladové letecké společnosti (např. Ryanair nebo Wizz Air) jsou známé svými nízkými cenami letenek a rozsáhlou sítí leteckých spojení. Díky tomu cestující často využívají služeb těchto dopravců. Ceny letenek jsou nízké například díky využití okrajových letišť nebo minimálnímu rozsahu služeb, které jsou dostupné v ceně letenky (např. žádná registrace zavazadel nebo dokonce omezení rozměrů příručního zavazadla). Nízkonákladové letecké společnosti na rozdíl od tradičních leteckých společností (jako je ČSA nebo Lufthansa) neudržují přímé kontakty s dalšími partnery, jako jsou např. vyhledávače letů nebo internetové stránky, které nabízejí turistické služby zákazníkům. Pokud se tedy rozhodnete zakoupit si levnou letenku, bude vás kontaktovat přímo letecká společnost.
Kdy můžu dostat e-mail od letecké společnosti?
Pokud máte letenku nízkonákladové společnosti, můžete dostávat e-maily přímo od letecké společnosti. Po zaplacení prostřednictvím systému eSky od nás obdržíte letenku, v níž najdete veškeré informace o tom, zda a v jakém rozsahu se bude vaší rezervaci zabývat eSky nebo přímo letecká společnost. Pozor! Pokud máte ve schránce e-maily od letecké společnosti, které se týkají zakoupené letenky prostřednictvím stránky eSky, přečtěte si je a postupujte podle uvedených pokynů.
Letecká společnost vás může přímo informovat o:
- online odbavení,
- změně letového řádu,
- pravidlech cestování (např. o nutnosti vyplňovat další formuláře),
- dalších důležitých informacích nebo doporučeních.
Pozor! Pokud se váš let skládá z několika letů s různými leteckými společnostmi, rezervací se v tomto případě zabývá výhradně eSky a letecké společnosti vám nebudou zasílat žádné e-maily.
Co mám dělat, když dostanu e-mail od letecké společnosti ohledně rezervace?
Většinou rezervací nízkonákladových letenek na eSky se zabývají přímo letecké společnosti. O tom, kdo a v jakém rozsahu bude vyřizovat vaši rezervaci, vás budeme informovat v e-mailu s letenkou s názvem „Vaše elektronická letenka“.
Plná obsluha rezervace ze strany letecké společnosti znamená, že se musíte řídit všemi pokyny v e-mailech, které vám zašle. Například: pokud chcete provést online odbavení a dozvědět se veškeré informace o vašem letu, musíte kontaktovat přímo leteckou společnost. Nezapomeňte pravidelně kontrolovat aktuální letový řád také na internetové stránce letecké společnosti!
Pokud však chcete k rezervaci přidat doplňkové služby nebo změnit datum letu, můžete kontaktovat i eSky.