Ryanair
U společnosti Ryanair, stejně jako u většiny nízkonákladových dopravců, platí, že online check-in musíte před cestou provést sami. Cestujícím, kteří před příjezdem na letiště neprovedou check-in, může být účtována pokuta a v krajním případě jim nemusí být umožněno nastoupit do letadla.
Prostor pro check-in společnosti Ryanair začíná 24 hodin před odletem a končí 2 hodiny před odletem. Odbavit se můžete na webové stránce nebo v aplikaci letecké společnosti. Níže vám krok za krokem vysvětlíme, jak to udělat.
Kdo provádí online check-in při rezervaci Ryanair přes eSky?
V případě letenek společnosti Ryanair provádíte online check-in sami – neprovádí jej společnost eSky. Jako cestující máte přístup ke své rezervaci a můžete se odbavit přímo prostřednictvím webové stránky nebo aplikace letecké společnosti.
Aplikaci si můžete stáhnout z Google Play a App Store. Podrobnosti naleznete na webové stránce společnosti Ryanair.
Kdy mohu začít online check-in ve společnosti Ryanair?
- Možnost provést online check-in začíná standardně 24 hodin před odletem a končí 2 hodiny před plánovaným odletem.
- Pokud jste si při rezervaci cesty zakoupili sezení na konkrétním místě v letadle, check-in je možný 60 dní před letem.
📌Důležité! Pokud jste si zakoupili tarif Plus nebo Flexi Plus, můžete provést bezplatný check-in na letišti. V případě ostatních tarifů se musíte odbavit sami online.
Jaké informace potřebuji pro provedení online check-inu?
Pro uskutečnění online check-inu budete potřebovat:
- e-mailovou adresu uvedenou při rezervaci ve službě eSky;
- číslo rezervace letenky (PNR), které naleznete ve svém účtu eSky a v e-mailu s potvrzením rezervace.
Číslo rezervace letenky (PNR) je unikátní číselný kód, který se používá k identifikaci rezervace leteckou společností. Obvykle se jedná o kombinaci šesti znaků, například 4YUK3R.

Více informací naleznete v části Jak najít referenční číslo rezervace, PNR a další identifikační údaje?
📌Důležité! PNR není totéž jako eSky číslo rezervace!
Číslo PNR vydává letecká společnost a je potřebné pro check-in letu na webové stránce nebo v aplikaci společnosti Ryanair. eSky číslo rezervace můžete využít pouze při kontaktu se společností eSky.
Číslo PNR naleznete také v e-mailu od společnosti Ryanair.

Jak provést check-in online ve společnosti Ryanair?
Pokyny krok za krokem
- Přejděte na web www.ryanair.com nebo si stáhněte aplikaci myRyanair.
- Pokud již máte účet Ryanair, klikněte na Log in (Přihlášení) a zadejte přihlašovací údaje.
- Pokud nemáte účet Ryanair, klikněte na Sign up (Registrace) a vytvořte si účet podle pokynů.
- Pokud používáte webovou stránku, přihlaste se a přejděte do sekce „Moje rezervace“. Jestliže svou rezervaci v seznamu nevidíte, vyberte možnost „Najít moji rezervaci“.
- Pokud používáte mobilní aplikaci, přejděte do sekce „Check-in“ v dolní nabídce. Jestliže svou rezervaci v seznamu nevidíte, vyberte možnost „Zobrazit mé cesty“ a pak přejděte do sekce „E-mailová adresa“.
- Nyní je třeba poskytnout tyto údaje:
- emailová adresa, kterou jste použili při rezervaci na eSky,
- číslo rezervace letenky (PNR) – najdete ho ve svém účtu eSky a v e-mailu s potvrzením rezervace.
📌Pokud máte problémy s nalezením svého PNR, řešení naleznete zde: Jaké údaje potřebuji pro online check-in?
- Po stažení rezervace vyberte možnost „Check-in nyní“. V aplikaci se vraťte do sekce „Check-in“.
- Zadejte údaje o všech cestujících a jejich doklady totožnosti:
- typ dokladu (např. občanský průkaz nebo pas)
- číslo dokladu
- datum skončení platnosti
- země vydání
- Vyberte si místo v letadle (pokud za něj nechcete platit, vyberte si bezplatnou možnost náhodného přidělení místa). V této fázi můžete přidat i další služby, jako například dodatečná zavazadla.
- Potvrďte data a dokončete check-in.
- To je všechno, můžete cestovat!
📌Důležité: Nezapomeňte, že stejný postup je třeba zopakovat i při zpátečním letu!
Po dokončení check-inu se váš palubní lístek zobrazí v aplikaci Ryanair v části „Palubní lístky“. Od 12. listopadu 2025 Ryanair již nebude akceptovat palubní lístky ve formátu PDF ani vytištěné. Na letišti budete potřebovat telefon nebo jiné mobilní zařízení s nainstalovanou aplikací, kde si palubní lístek zobrazíte.
Výjimkou je cestování z Maroka. Pokud váš let odlétá z Maroka, musíte se odbavit online, abyste v aplikaci obdrželi potvrzení o check-inu. Toto potvrzení pak musíte předložit u odbavovacího pultu na letišti a vyzvednout si tam vytištěný palubní lístek.
Kde najdu údaje potřebné pro check-in?
Veškeré údaje potřebné k přihlášení na webovou stránku společnosti Ryanair (e-mailová adresa a číslo PNR) naleznete ve svém kontě eSky a v e-mailu s potvrzením rezervace.
🔗Klikněte sem a zkontrolujte podrobnosti rezervace ve svém účtu eSky
Co kdyť nevykonám check-in?
Ryanair vyžaduje, aby cestující provedli online check-in. Pokud tak neučiníte:
- bude vám účtován dodatečný poplatek za letištní odbavení (do výše 55 EUR),
- dopravce může zamítnout váš nástup na palubu.
Mohu si po online registraci u společnosti Ryanair změnit cestovní doklady? Mohu změnit údaje o cestujícím?
Chcete-li provést jakékoli změny, musíte kontaktovat přímo leteckou společnost. Kontaktní údaje naleznete na stránce Ryanair – centrum pomoci.
Co když jsem si zakoupil/a eSky službu online odbavení pro let s jinou leteckou společností?
Při letech s některými leteckými společnostmi si můžete zakoupit službu, která nám umožní odbavit vás. Tato služba se nevztahuje na lety společnosti Ryanair – v případě této letecké společnosti provádí check-in vždy sám cestující..
📌 Důležité! Pokud vaše rezervace zahrnuje let s jinou leteckou společností než Ryanair, u kterého se vyžaduje odbavení na letišti, můžeme vás požádat o vaše údaje potřebné pro check-in. Nezapomeňte, že v takové situaci vás odbavíme jen pro tento konkrétní úsek cesty. V případě letů společnosti Ryanair se musíte odbavit sami.
💡 Chcete se dozvědět více o online odbavení? Podívejte se: Co je to online check-in?