Menu

Online odbavení - Ryanair

Ryanair

Online odbavení - Ryanair

U společnosti Ryanair, stejně jako u většiny nízkonákladových dopravců, platí, že online check-in musíte před cestou provést sami. Cestujícím, kteří před příjezdem na letiště neprovedou check-in, může být účtována pokuta a v krajním případě jim nemusí být umožněno nastoupit do letadla.

Prostor pro check-in společnosti Ryanair začíná 24 hodin před odletem a končí 2 hodiny před odletem. Odbavit se můžete na webové stránce nebo v aplikaci letecké společnosti. Níže vám krok za krokem vysvětlíme, jak to udělat.


Kdo provádí online check-in při rezervaci Ryanair přes eSky?

V případě letenek společnosti Ryanair provádíte online check-in sami – neprovádí jej společnost eSky. Jako cestující máte přístup ke své rezervaci a můžete se odbavit přímo prostřednictvím webové stránky nebo aplikace letecké společnosti.


Kdy mohu začít online check-in ve společnosti Ryanair?

  • Možnost provést online check-in začíná standardně 24 hodin před odletem a končí 2 hodiny před plánovaným odletem.
  • Pokud jste si při rezervaci cesty zakoupili sezení na konkrétním místě v letadle, check-in je možný 60 dní před letem.

📌Důležité! Pokud jste si zakoupili tarif Plus nebo Flexi Plus, můžete provést bezplatný check-in na letišti. V případě ostatních tarifů se musíte odbavit sami online.


Jaké informace potřebuji pro provedení online check-inu?

Pro uskutečnění online check-inu budete potřebovat:

  • e-mailovou adresu uvedenou při rezervaci ve službě eSky;
  • číslo rezervace letenky (PNR), které naleznete ve svém účtu eSky a v e-mailu s potvrzením rezervace.

Číslo rezervace letenky (PNR) je unikátní číselný kód, který se používá k identifikaci rezervace leteckou společností. Obvykle se jedná o kombinaci šesti znaků, například 4YUK3R.

Více informací naleznete v části Jak najít referenční číslo rezervace, PNR a další identifikační údaje?

📌Důležité! PNR není totéž jako eSky číslo rezervace!
Číslo PNR vydává letecká společnost a je potřebné pro check-in letu na webové stránce nebo v aplikaci společnosti Ryanair. eSky číslo rezervace můžete využít pouze při kontaktu se společností eSky.
Číslo PNR naleznete také v e-mailu od společnosti Ryanair.


Jak provést check-in online ve společnosti Ryanair?
Pokyny krok za krokem

  1. Přejděte na web www.ryanair.com nebo si stáhněte aplikaci myRyanair.
    • Pokud již máte účet Ryanair, klikněte na Log in (Přihlášení) a zadejte přihlašovací údaje.
    • Pokud nemáte účet Ryanair, klikněte na Sign up (Registrace) a vytvořte si účet podle pokynů.
  2. Po přihlášení přejděte do části My bookings (Moje rezervace). Pokud v seznamu nevidíte svou rezervaci, vyberte možnost Find my booking (Najít moji rezervaci).
  3. Nyní je třeba poskytnout tyto údaje:
    • emailová adresa, kterou jste použili při rezervaci na eSky,
    • číslo rezervace letenky (PNR) – najdete ho ve svém účtu eSky a v e-mailu s potvrzením rezervace.

    📌Pokud máte problémy s nalezením svého PNR, řešení naleznete zde: Jaké údaje potřebuji pro online check-in?

  4. Po přidání rezervace vyberte možnost „Check in now“.
  5. Zadejte údaje o všech cestujících a jejich doklady totožnosti:
    • typ dokladu (např. občanský průkaz nebo pas)
    • číslo dokladu
    • datum skončení platnosti
    • země vydání
  6. Vyberte si místo v letadle (pokud za něj nechcete platit, vyberte si bezplatnou možnost náhodného přidělení místa). V této fázi můžete přidat i další služby, jako například dodatečná zavazadla.
  7. Potvrďte data a dokončete check-in.
  8. To je všechno, můžete cestovat!

Po odbavení si můžete stáhnout palubní lístek ve formátu PDF nebo si jej uložit do aplikace Ryanair ve vašem telefonu (nebo jiném mobilním zařízení). Palubní lístek si nemusíte vytisknout.

📌Důležité: Nezapomeňte, že stejný postup je třeba zopakovat i při zpátečním letu!


Kde najdu údaje potřebné pro check-in?

Veškeré údaje potřebné k přihlášení na webovou stránku společnosti Ryanair (e-mailová adresa a číslo PNR) naleznete ve svém kontě eSky a v e-mailu s potvrzením rezervace.

🔗Klikněte sem a zkontrolujte podrobnosti rezervace ve svém účtu eSky


Co kdyť nevykonám check-in?

Ryanair vyžaduje, aby cestující provedli online check-in. Pokud tak neučiníte:

  • bude vám účtován dodatečný poplatek za letištní odbavení (do výše 55 EUR),
  • dopravce může zamítnout váš nástup na palubu.

Mohu si po online registraci u společnosti Ryanair změnit cestovní doklady? Mohu změnit údaje o cestujícím?

Chcete-li provést jakékoli změny, musíte kontaktovat přímo leteckou společnost. Kontaktní údaje naleznete na stránce Ryanair – centrum pomoci.


Co když jsem si zakoupil/a eSky službu online odbavení pro let s jinou leteckou společností?

Při letech s některými leteckými společnostmi si můžete zakoupit službu, která nám umožní odbavit vás. Tato služba se nevztahuje na lety společnosti Ryanair – v případě této letecké společnosti provádí check-in vždy sám cestující..

📌 Důležité! Pokud vaše rezervace zahrnuje let s jinou leteckou společností než Ryanair, u kterého se vyžaduje odbavení na letišti, můžeme vás požádat o vaše údaje potřebné pro check-in. Nezapomeňte, že v takové situaci vás odbavíme jen pro tento konkrétní úsek cesty. V případě letů společnosti Ryanair se musíte odbavit sami.

💡 Chcete se dozvědět více o online odbavení? Podívejte se: Co je to online check-in?

 

Rady a tipy v tomto článku a dalších navazujících článcích mají informativní charakter a nemohou být základem jakýchkoli nároků vůči eSky.cz.

Obsahuje tento článek informace, které jste hledali? Ano | Ne
Myslím, že tenhle článek:
Děkujeme za váš názor!